E-Marketing
Deze afdeling verzorgt onze e-mailcampagnes, denk bijvoorbeeld aan de nieuwsbrief vol leuke elektronica. Of aan de vele slimme campagnes die we gebouwd hebben rondom klantgedrag en klantdata. Meld je maar eens aan via www.conrad.nl/nieuwsbrief en ontdek het zelf.
Internet team
Wij zijn verantwoordelijk voor het uitwerken van concepten, projectmanagement, ontwerpen, (door) ontwikkelen, actualiseren, optimaliseren, beheren en testen van de verschillende websites van Conrad Benelux
Samen als team beheersen we verschillende technieken en programma’s, bijvoorbeeld: HTML, PHP, WordPress, Adobe, Hybris, SAP en Photoshop.
Tevens geven we advies en feedback aan collega’s om tot een goedlopend proces te komen.
We richten en actualiseren (sub)homepage(s) en leveren nieuwe functionaliteiten op.
Communicatie
De afdeling Communicatie is verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie-uitingen. Zij zijn actief op social media. Daarnaast zijn interne communicatie, social commerce , webcare, vertalingen en print speerpunten van deze afdeling. Mancave is ook een onderdeel van het communicatieteam, dit is een blog met o.a. DIY-projecten voor mannen.
Analysis & Reporting
Het afdelinkje Analysis & Reporting bestaat uit 2 personen, beiden zijn data-analist. De afdeling zorgt voor ( periodieke ) rapportage over allerlei zaken. Door toegang tot en koppeling van vele databronnen kunnen wij bijna alles wat er te weten valt over klant, product en nog veel meer achterhalen en inzichtelijk maken.
Category Management
CM is de afdeling die zorg draagt voor ons productassortiment. De producten worden voornamelijk in Duitsland, door de inkoopcentrale, ingekocht. De CM teams zorgen er voor dat deze producten online komen en dat de content voor deze producten up to date is. Pricing is ook een belangrijke taak voor de producten, de prijzen worden namelijk afgestemd op de Benelux markt. Daarnaast houden ze zich bezig met het online vermarkten van de producten. Dit gaat uiteraard in samenwerking met de verschillende marketingkanalen. De laatste taak is het aanvullen van het Duitse assortiment met eigen inkoop waar dit noodzakelijk is om een goede aansluiting te hebben op de Benelux markt. Verder heeft CM nauw contact met elke afdeling om producten zo goed mogelijk in de markt te zetten en de klant tevreden te houden met aantrekkelijke acties.
Data Quality
De Data Quality Expert ondersteunt primair Category Management maar ook verschillende andere afdelingen bij het omgaan met product- en klantinformatie. Er wordt nagegaan welke informatie beschikbaar is, in hoeverre deze betrouwbaar en consistent is en hoe deze het beste kan worden gebruikt in verschillende bedrijfsprocessen. De Data Quality Expert werkt continu aan het verbeteren van deze gegevens en de werkprocessen die daar betrekking op hebben. Hij/zij voorziet collega’s en het management daarnaast van informatie over de resultaten en ontwikkelingen hiervan.