Standplaats: Hirschau, Duitsland.
Working from home (WFH)
Our state-of-the-art IT infrastructure makes working from home a standard set-up across the entire company.
All parts of success
Standplaats: Hirschau, Duitsland.
Working from home (WFH)
Our state-of-the-art IT infrastructure makes working from home a standard set-up across the entire company.
Afdeling Finance & control
De afdeling Finance & Control zorgt ervoor dat alle geldstromen binnen Conrad goed worden beheerd. De afdeling bestaat uit een aantal subafdelingen. Naast de financiële administratie en controlling behoren ook de vakgebieden credit management en logistiek en kwaliteitsmanagement tot de verantwoordelijkheden van de afdeling.
Financiële administratie
Deze subafdeling zorgt voor een betrouwbare vastlegging van de financiële administratie. Deze subafdeling verwerkt alle inkomende- en uitgaande betalingen van onze klanten. Daarnaast verwerkt zij alle inkomende facturen en zorgt zij ervoor dat onze leveranciers op tijd worden betaald.
Controlling
Deze afdeling is verantwoordelijk voor de planning- en controlcyclus. Zo zorgt zij bijvoorbeeld ervoor dat financiële rapportages en analyses worden gemaakt. Daarnaast is deze subafdeling ook verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening.
Credit management
Als klanten ervoor kiezen om achteraf te betalen dan komt deze subafdeling om de hoek kijken. Credit management bewaakt voortdurend het risico op deze groep klanten. In samenwerking met onze incassobureau’s zorgt credit management voor het zo goed mogelijk incasseren van openstaande facturen.
Logistiek en kwaliteitsmanagement
Deze subafdeling bewaakt voortdurend de logistieke prestaties van onze logistieke partners. Wanneer nodig worden bij logistieke vertragingen onze klanten pro-actief geïnformeerd. Daarnaast is deze subafdeling verantwoordelijk voor het projectmanagement van kwaliteitsprojecten binnen Conrad.
E-Marketing
Deze afdeling verzorgt onze e-mailcampagnes, denk bijvoorbeeld aan de nieuwsbrief vol leuke elektronica. Of aan de vele slimme campagnes die we gebouwd hebben rondom klantgedrag en klantdata. Meld je maar eens aan via www.conrad.nl/nieuwsbrief en ontdek het zelf.
Internet team
Wij zijn verantwoordelijk voor het uitwerken van concepten, projectmanagement, ontwerpen, (door) ontwikkelen, actualiseren, optimaliseren, beheren en testen van de verschillende websites van Conrad Benelux
Samen als team beheersen we verschillende technieken en programma’s, bijvoorbeeld: HTML, PHP, WordPress, Adobe, Hybris, SAP en Photoshop.
Tevens geven we advies en feedback aan collega’s om tot een goedlopend proces te komen.
We richten en actualiseren (sub)homepage(s) en leveren nieuwe functionaliteiten op.
Communicatie
De afdeling Communicatie is verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie-uitingen. Zij zijn actief op social media. Daarnaast zijn interne communicatie, social commerce , webcare, vertalingen en print speerpunten van deze afdeling. Mancave is ook een onderdeel van het communicatieteam, dit is een blog met o.a. DIY-projecten voor mannen.
Analysis & Reporting
Het afdelinkje Analysis & Reporting bestaat uit 2 personen, beiden zijn data-analist. De afdeling zorgt voor ( periodieke ) rapportage over allerlei zaken. Door toegang tot en koppeling van vele databronnen kunnen wij bijna alles wat er te weten valt over klant, product en nog veel meer achterhalen en inzichtelijk maken.
Category Management
CM is de afdeling die zorg draagt voor ons productassortiment. De producten worden voornamelijk in Duitsland, door de inkoopcentrale, ingekocht. De CM teams zorgen er voor dat deze producten online komen en dat de content voor deze producten up to date is. Pricing is ook een belangrijke taak voor de producten, de prijzen worden namelijk afgestemd op de Benelux markt. Daarnaast houden ze zich bezig met het online vermarkten van de producten. Dit gaat uiteraard in samenwerking met de verschillende marketingkanalen. De laatste taak is het aanvullen van het Duitse assortiment met eigen inkoop waar dit noodzakelijk is om een goede aansluiting te hebben op de Benelux markt. Verder heeft CM nauw contact met elke afdeling om producten zo goed mogelijk in de markt te zetten en de klant tevreden te houden met aantrekkelijke acties.
Data Quality
De Data Quality Expert ondersteunt primair Category Management maar ook verschillende andere afdelingen bij het omgaan met product- en klantinformatie. Er wordt nagegaan welke informatie beschikbaar is, in hoeverre deze betrouwbaar en consistent is en hoe deze het beste kan worden gebruikt in verschillende bedrijfsprocessen. De Data Quality Expert werkt continu aan het verbeteren van deze gegevens en de werkprocessen die daar betrekking op hebben. Hij/zij voorziet collega’s en het management daarnaast van informatie over de resultaten en ontwikkelingen hiervan.
CCC
Het Customer Contact Center (CCC) draagt zorg voor en afhandelen van alle administratieve en order gerelateerde activiteiten waar zowel direct als geen direct klantcontact nodig is. Behandelen van alle binnenkomende (telefonisch, mail, fax, chat) vragen en klachten van klanten.
B2B
Business to Business (B2B): Onze Conrad business-afdeling is al jarenlang een betrouwbare partner voor honderden bedrijven, scholen en universiteiten en verenigingen. Onze services: advies, offertes op maat, logoservice, eProcurement. Het Conrad Business-to-Business (B2B) team staat klanten met raad en daad terzijde. Alles draait namelijk om de tevredenheid van de klant.
IT & Facility
Binnen deze afdeling is men verantwoordelijk voor de complete huishouding (regelen, selecteren, aanschaffen en beheren) van het bedrijf. De afdeling It en Facility zorgt ervoor dat het kernproces zonder hindernissen verloopt. Denk hierbij aan het aannemen en bewaken van de afhandelingen van incidenten en/of problemen.
Overige informatie
Conrad Electronic Benelux BV
Zutphenstraat 89c
7575 EJ Oldenzaal
+31 (0) 88 428 5 490
KVK 06051273